Lastest Blogs

Anak sering kencing malam? Jom ikuti tip ni

In: Root On: Thursday, June 21, 2018 Comment: 0 Hit: 536

Anak kerap kencing malam bukan perkara biasa. Tidak ada penjelasan yang tepat yang dapat dihuraikan mengenai penyebab utama maslaah kencing malam ini boleh berlaku. Kebiasaanya disebabkan oleh perkembangan kanak-kanak itu lambat, mengalami jangkitan pada salur kencing, diabetes dan lain-lain masalah kesihatan.

Read more

NAK BELI MAINAN BAYI? JOM IKUT TIPS NI

In: Parent child On: Wednesday, May 16, 2018 Comment: 0 Hit: 2571

"Hmmm...Bila pergi kedai, rambang mata tengok mainan bayi! Sudahlah comel cantik pulak tu, rasa macam nak borong semua. Tapi, bila beli anak pulak tak suka main. Aduhai, rasa macam membazir jer..tak akan aku ibu dia yang nak main kan...."

Read more

Baby Sleeping Bag Holabebe

In: Holabebe On: Friday, March 9, 2018 Comment: 0 Hit: 454

Thing is, are these baby sleeping bags really worth it? We shall look into the practicality of using one in Malaysia and whether they are safe enough to be used on a newborn baby.

Read more

Kenapa ibubapa digalakkan memakai Safety Harness untuk kanak-kanak?

In: Root On: Friday, November 3, 2017 Comment: 1 Hit: 1204

Tidak perlu mempedulikan pandangan sesetangah pihak yang menganggap tindakan mengikat anak sebagai sesuatu yang kejam, tetapkanlah pendirian anda demi keselamatan yang tersayang.

Read more

Tentang Kami - Dropship Terbesar Di Malaysia

In: Dropship Malaysia On: Wednesday, October 11, 2017 Comment: 1 Hit: 1765

Dropship KNT dibangunkan pada tahun 2009  dan mempunyai lebih dari 5k agent reseller. KNT lebih tertumpu kepada produk baby dan mummy. Mempunyai pengalaman lebih dari 5 tahun dalam bidang Dropship dan E-dagang.

Read more

Tips Atasi Bayi Muntah Selepas Menyusu

In: Parent child On: Friday, September 29, 2017 Comment: 0 Hit: 7528

Antara sebab yang boleh mengundang bahaya kepada bayi yang kerap muntah selepas menyusu termasuklah penyakit berkaitan usus. Contohnya, injap atas perut yang sempit (pyloric stenosis), saluran usus masuk ke dalam usus (intussussception)dan usus terpusing (malrotation). Jika mengalami masalah usus seperti yang dinyatakan, bayi akan menunjukkan tanda perut lebih buncit daripada biasa, muntah dengan laju yang tinggi, meragam disebabkan oleh kesakitan, membuang najis besar berdarah dan tidak membuang najis besar dalam tempoh  yang lebih lama dari kebiasaannya (sembelit)

Read more

Kepentingan memakai stokin selepas bersalin.

In: Parent child On: Tuesday, September 5, 2017 Comment: 0 Hit: 2098

Jangan selalu beri ipad/tablet kepada si kecil.

In: Parent child On: Wednesday, August 30, 2017 Comment: 0 Hit: 1361
Showing 1 - 8 of 46 items
secure payment KNT

Latest Blogs