Lastest Blogs

PANTANG SELEPAS BERSALIN

In: Root On: Thursday, November 29, 2018 Comment: 0 Hit: 502

Pantang bersalin, kenapa penting untuk ibu berpantang selepas bersalin?

Memang telah menjadi lumrah, selepas bersalin, ibu-ibu baru haruslah melakukan proses pantang bersalin, sama ada dari sudut makanan, pergerakan mahupun penjagaan fizikal badan.

Antara yang biasa diamalkan dan terbukti baik untuk proses pemulihan termasuklah:

Read more

Bahaya Darah Tinggi Selepas Bersalin

In: Root On: Friday, November 16, 2018 Comment: 0 Hit: 1672

Ibu Berisiko Eklampsia

Read more

Pentingnya Bra Menyusu / Nursing Bra Untuk Ibu-Ibu

In: Root On: Friday, September 28, 2018 Comment: 0 Hit: 721

Mengalami masalah kulit? Ubati segera

In: Root On: Thursday, September 13, 2018 Comment: 0 Hit: 855

Adakah anda seorang yang mengalami masalah kulit?

Seperti Ezema, kulit alergic, jangkitan genital, atau gatal-gatal?

Read more

Kepentingan Memilih Tilam Baby

In: Root On: Monday, August 20, 2018 Comment: 0 Hit: 1094

Bayi menangis dan susah untuk tidur malam, adakah ia disebabkan tilam?

Read more

Breastpump . perlu atau tidak

In: Root On: Monday, August 13, 2018 Comment: 0 Hit: 748

Masih mencari-cari breast pump yang bersesuaian dengan anda? Masih berkira-kira tentang bajet yang ingin di keluarkan? atau anda rambang mata melihat pelbagai jenis breast pump yang ada di pasaran? Jika ini kehamilan yang pertama, sudahkah anda menyediakan keperluan yang lain?

Read more

Anak sering kencing malam? Jom ikuti tip ni

In: Root On: Thursday, June 21, 2018 Comment: 0 Hit: 1008

Anak kerap kencing malam bukan perkara biasa. Tidak ada penjelasan yang tepat yang dapat dihuraikan mengenai penyebab utama maslaah kencing malam ini boleh berlaku. Kebiasaanya disebabkan oleh perkembangan kanak-kanak itu lambat, mengalami jangkitan pada salur kencing, diabetes dan lain-lain masalah kesihatan.

Read more

NAK BELI MAINAN BAYI? JOM IKUT TIPS NI

In: Parent child On: Wednesday, May 16, 2018 Comment: 0 Hit: 3316

"Hmmm...Bila pergi kedai, rambang mata tengok mainan bayi! Sudahlah comel cantik pulak tu, rasa macam nak borong semua. Tapi, bila beli anak pulak tak suka main. Aduhai, rasa macam membazir jer..tak akan aku ibu dia yang nak main kan...."

Read more

Showing 1 - 8 of 52 items
secure payment KNT

Latest Blogs