Parent child

Recent blog posts

NAK BELI MAINAN BAYI? JOM IKUT TIPS NI

In: Parent child On: Wednesday, May 16, 2018 Comment: 0 Hit: 2638

"Hmmm...Bila pergi kedai, rambang mata tengok mainan bayi! Sudahlah comel cantik pulak tu, rasa macam nak borong semua. Tapi, bila beli anak pulak tak suka main. Aduhai, rasa macam membazir jer..tak akan aku ibu dia yang nak main kan...."

Read more

Tips Atasi Bayi Muntah Selepas Menyusu

In: Parent child On: Friday, September 29, 2017 Comment: 0 Hit: 7592

Antara sebab yang boleh mengundang bahaya kepada bayi yang kerap muntah selepas menyusu termasuklah penyakit berkaitan usus. Contohnya, injap atas perut yang sempit (pyloric stenosis), saluran usus masuk ke dalam usus (intussussception)dan usus terpusing (malrotation). Jika mengalami masalah usus seperti yang dinyatakan, bayi akan menunjukkan tanda perut lebih buncit daripada biasa, muntah dengan laju yang tinggi, meragam disebabkan oleh kesakitan, membuang najis besar berdarah dan tidak membuang najis besar dalam tempoh  yang lebih lama dari kebiasaannya (sembelit)

Read more

Kepentingan memakai stokin selepas bersalin.

In: Parent child On: Tuesday, September 5, 2017 Comment: 0 Hit: 2174

Jangan selalu beri ipad/tablet kepada si kecil.

In: Parent child On: Wednesday, August 30, 2017 Comment: 0 Hit: 1399

Selamatkah botol susu anak anda? Pilihan di tangan anda.

In: Parent child On: Tuesday, August 15, 2017 Comment: 0 Hit: 811

Apakah Kepentingan Membaca Kepada Bayi?

In: Parent child On: Wednesday, May 17, 2017 Comment: 0 Hit: 873

Berbekung bukan sekadar suka-suka

In: Parent child On: Tuesday, May 2, 2017 Comment: 0 Hit: 976

Simpul Mengkarung

In: Parent child On: Monday, April 17, 2017 Comment: 0 Hit: 952
Showing 1 - 8 of 17 items
secure payment KNT

Latest Blogs